Pedagogical Knowledge and the Changing Nature of the Teaching Profession
Idioma: Inglés OCDE 2017Descripción: 274 páginas tablas, figurasTipo de contenido:- texto
- computadora
- recurso en línea
- 9789264270695
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Signatura topográfica | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras | |
---|---|---|---|---|---|---|
Recursos Electrónicos | Biblioteca ENAP | Disponible |
Referencias: páginas 267-269
Executive Summary -- Chapter 1. The teaching profession and its knowledge base -- Chapter 2. Knowledge dynamics in the teaching profession -- Chapter 3. Teacher professionalism and knowledge in qualifications frameworks and professional standards -- Chapter 4. Teachers' pedagogical knowledge: What it is and how it functions -- Chapter 5. Modelling teachers' professional competence as a multi-dimensional construct -- Chapter 6. Connecting generic pedagogical knowledge with practice -- Chapter 7. Motivations for teaching and relationship to general pedagogical knowledge -- Chapter 8. Teacher motivation, responsibility, pedagogical knowledge and professionalism: a new era for research -- Chapter 9. Developmental cognitive neuroscience: Implications for teachers' pedagogical knowledge -- Chapter 11. Teaching, learning and assessing 21st century skills -- Chapter 12. Knowledge-based teaching and the evolution of a profession
Acceso libre
Esta publicación presenta investigaciones e ideas desde múltiples perspectivas sobre el conocimiento pedagógico -el conocimiento de la enseñanza y el aprendizaje- y la naturaleza cambiante de la profesión docente. Proporciona un recuento moderno de la competencia profesional de los docentes y cómo esto se relaciona con el aprendizaje de los estudiantes. El informe analiza la dinámica del conocimiento en la profesión docente e investiga cómo se puede medir el conocimiento de los docentes. Proporciona conocimientos valiosos sobre las demandas del siglo XXI sobre el conocimiento docente
Texto en ingles
No hay comentarios en este titulo.