Catálogo de

Biblioteca

ENAP

Imagen de Google Jackets

Education for people and planet Creating sustainable futures for all, Global education monitoring report, 2016

Por: Idioma: Inglés Paris UNESCO 2016Edición: Segunda ediciónDescripción: 595 páginas ilustraciones, gráficos, cuadrosTipo de contenido:
  • texto
Tipo de medio:
  • computadora
Tipo de soporte:
  • recurso en línea
ISBN:
  • 97892310001673
Tema(s): Recursos en línea:
Contenidos:
Introduction -- Chapter 1. Planet: environmental sustainability -- Chapter 2. Prosperity: sustainable and inclusive economies -- Chapter 3. eople: inclusive social development -- Chapter 4. Peace: political participation, peace and access to juctice -- Chapter 5. Place: inclusive and sustainable cities -- Chapter 6. Partnerships: enabling conditions to achieve SDG 4 and the other SDGs -- Chapter 7. Projections: forecasting the effects of education expansion on sustainable development outcomes -- Chapter 8. Education and sustainable development: conclusions and policy recommendations -- Chapter 9. The challenges of monitoring education in the Sustainable Development Goals -- Chapter 10. Primary and secondary education -- Chapter 11. Early childhood -- Chapter 12. Technical, vocational, tertiary and adult education -- Chapter 13. Skills for work -- Chapter 14. Equity -- Chapter 15. Literacy and numeracy -- Chapter 16. Sustainable development and global citizenship -- Chapter 17. Education facilities and learning environments -- Chapter 18. Scholarships -- Chapter 19. Teachers -- Chapter 20. Finance -- Chapter 21. Education systems -- Chapter 22. Education in the other SDGs -- Chapter 23. Priorities for monitoring education in the Sustainable Development Goals -- Chapter 24. Epilogue
Alcance y contenido: Este informe muestra que la educación no ofrecerá todo su potencial para catapultar al mundo hacia adelante a menos que las tasas de mejora cambien drásticamente, y los sistemas educativos consideren el desarrollo sostenible en la forma en que se prestan los servicios. En la parte temática de este informe (capítulos 1-8), se presentan argumentos para los tipos de educación que son vitales para alcanzar los objetivos de reducción de la pobreza, erradicación del hambre, mejora de la salud, igualdad de género y empoderamiento, agricultura sostenible, ciudades resilientes, y sociedades más equitativas, inclusivas y justas.
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Signatura topográfica Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Recursos Electrónicos Recursos Electrónicos Biblioteca ENAP Disponible

Bibliografía: páginas 538-595

Introduction -- Chapter 1. Planet: environmental sustainability -- Chapter 2. Prosperity: sustainable and inclusive economies -- Chapter 3. eople: inclusive social development -- Chapter 4. Peace: political participation, peace and access to juctice -- Chapter 5. Place: inclusive and sustainable cities -- Chapter 6. Partnerships: enabling conditions to achieve SDG 4 and the other SDGs -- Chapter 7. Projections: forecasting the effects of education expansion on sustainable development outcomes -- Chapter 8. Education and sustainable development: conclusions and policy recommendations -- Chapter 9. The challenges of monitoring education in the Sustainable Development Goals -- Chapter 10. Primary and secondary education -- Chapter 11. Early childhood -- Chapter 12. Technical, vocational, tertiary and adult education -- Chapter 13. Skills for work -- Chapter 14. Equity -- Chapter 15. Literacy and numeracy -- Chapter 16. Sustainable development and global citizenship -- Chapter 17. Education facilities and learning environments -- Chapter 18. Scholarships -- Chapter 19. Teachers -- Chapter 20. Finance -- Chapter 21. Education systems -- Chapter 22. Education in the other SDGs -- Chapter 23. Priorities for monitoring education in the Sustainable Development Goals -- Chapter 24. Epilogue

Acceso libre

Este informe muestra que la educación no ofrecerá todo su potencial para catapultar al mundo hacia adelante a menos que las tasas de mejora cambien drásticamente, y los sistemas educativos consideren el desarrollo sostenible en la forma en que se prestan los servicios. En la parte temática de este informe (capítulos 1-8), se presentan argumentos para los tipos de educación que son vitales para alcanzar los objetivos de reducción de la pobreza, erradicación del hambre, mejora de la salud, igualdad de género y empoderamiento, agricultura sostenible, ciudades resilientes, y sociedades más equitativas, inclusivas y justas.

Texto en ingles

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.