Improving bureaucracy (Record no. 1481)

000 -LIDER
Campo de control de longitud fija 02586nam a22003257a 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 000005016
041 ## - CODIGO DE IDIOMA
Código de idioma para texto eng
100 ## - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre personal Caldas Cabrera, Melina
9 (RLIN) 13965
245 ## - TITULO
Título Improving bureaucracy
Subtítulo some suggestions
264 ## - PRODUCCION, PUBLICACION, ETC.
Lugar de producción Ottawa
Nombre del productor, editor, etc. Sumit Group
Fecha de producción, publicación, etc. 2011
264 ## - PRODUCCION, PUBLICACION, ETC.
Lugar de producción Ottawa
Nombre del productor, editor, etc. Centre on Governance
Fecha de producción, publicación, etc. 2011
300 ## - DESCRIPCION FISICA
Extensión 10 páginas
505 ## - NOTA DE CONTENIDO
Nota de contenido Some typical bureaucratic behaviours -- Public choice theory -- Public service compesation -- EX position evaluation plan -- Performance measurement of executives -- Executive compensation -- Findings and observations on public service incentives
520 ## - NOTA DE RESUMEN, ETC.
Nota de sumario, etc. This paper presents some options to improve efficiency and effectiveness in the Canadian federal public service, which have potential application to other public and private sector bureaucracies. To pursue such opportunities for improvement, this paper explores bureaucratic behaviours and some underlying causes, and proposes some corrective mechanisms. The authors focus on Canadian federal government departments, and find that there are some embedded perverse incentives to increase size, complexity and costs. We suggest some alternatives that could increase efficiency and reduce costs while maintaining external services and results for Canadians (Treasury Board of Canada Secretariat, 2003). The approach of examining behaviours, assessing underlying causes and incentives, and developing corrective mechanisms could be applicable more widely than just federal departments.
650 ## - MATERIA--TERMINO TEMATICO
-- 6479
Término temático SISTEMAS DE SERVICIO CIVIL
650 ## - MATERIA--TERMINO TEMATICO
-- 13958
Término temático BUROCRACIA
650 ## - MATERIA--TERMINO TEMATICO
-- 13959
Término temático BURÓCRATAS
650 ## - MATERIA--TERMINO TEMATICO
-- 13960
Término temático BARRERAS BUROCRÁTICAS
650 ## - MATERIA--TERMINO TEMATICO
-- 6480
Término temático SERVICIO CIVIL
650 ## - MATERIA--TERMINO TEMATICO
-- 13961
Término temático MERITOCRACIA
650 ## - MATERIA--TERMINO TEMATICO
-- 12499
Término temático SERVIDORES PÚBLICOS
650 ## - MATERIA--TERMINO TEMATICO
-- 6484
Término temático FUNCIONARIOS PÚBLICOS
650 ## - MATERIA--TERMINO TEMATICO
-- 6483
Término temático EMPLEADOS PÚBLICOS
650 ## - MATERIA--TERMINO TEMATICO
-- 6482
Término temático REFORMA ADMINISTRATIVA
651 ## - MATERIA--NOMBRE GEOGRAFICO
Nombre geográfico CANADA
651 ## - MATERIA--NOMBRE GEOGRAFICO
Nombre geográfico AMÉRICA DEL NORTE
700 ## - ASIENTO SECUNDARIO --NOMBRE PERSONAL
Nombre personal Studholme, Christopher
773 ## - ASIENTO DE ÍTEM FUENTE
Lugar, editorial y año de publicación Otawa : Summit Group. University of Ottawa. Center of Governance
Información sobre la relación 2011. Volumen 41 Número 2, p. 23-33
Título Optimum Online
856 ## - LOCALIZACION Y ACCESO ELECTRONICO
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://www.optimumonline.ca/article.phtml?e=fjtcgvtyyamp;id=388">http://www.optimumonline.ca/article.phtml?e=fjtcgvtyyamp;id=388</a>

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